Personlig træner

Sådan får du en flad mave

Du kender sikkert kampen for at få maven til at blive flad og ”håndtagene” i siden til at forsvinde. Måske har du kæmpet stort set dagligt på crosstraineren eller til Zumba i fitnesscentret, uden du har set de resultater, du måske dårligt nok tør drømme om mere.

Måske har du også haft næsten daglige rutiner for mavebøjninger, uden du for alvor kan se de ønskede forandringer på maven.

Men resultaterne kan nås.

Forkert træning giver ikke resultater

Det er ikke løbebåndet eller spinningstimerne, der giver dig hurtigt vægttab på maven. Det er heller ikke dansetimer med fancy navne eller træning med farvestrålende maskiner og udstyr, som man ser i tv-reklamerne.

Der er stadig mange personlige trænere, der hænger fast i fortiden, og tror konditionstræning er vejen frem til vægttab og en slank mave. Samtidig forsøger virksomheder konstant at markedsføre deres mirakelprodukter på bedste vis, og det er svært ikke at lade sig overbevise af reklamerne.

Men den bedste vej til flad mave er ikke gennem disse øvelser.

Det kan godt være, at modellerne i tv-reklamerne har flotte kroppe, men den flade mave eller six-packen kommer ikke fra produktet: det er betalte modeller, der har opnået resultater på andre måder.

Det kan også godt være, at professionelle dansere har flotte og stramme kroppe, men de kommer via et fornuftigt og alsidigt træningsprogram, og du kæmper en hård kamp, hvis du tror, at dansehold er en god vej til vægttab.

Den bedste vej betyder faktisk, at du ikke skal bruge flere timer hver eneste dag i fitnesscentret. Du behøver heller ikke tvinge dig selv på kure, hvor du konstant er sulten og skal sige nej til alt, der har været i nærheden af sukker.

Sådan får du hurtigt vægttab på maven

Flad mave hurtigt hvordan
Løsningen er simpel. Styrketræning og fornuftig kost.

Stop med at spilde for meget tid på kondimaskinerne, uden at se resultater. Sæt forbrændingen i top ved hjælp af et godt sammensat styrketræningsprogram med vægtstang.

Og du behøver ikke lade dig skræmme af vægtstangen. Med en vægtstang med variabel vægt har du alt, hvad du behøver for at få stram og flad mave hurtigt. Med den rette instruktion til teknik kan du trygt og hurtigt se kiloene rasle væk.

Tænk i øvelser der træner flere muskelgrupper – i fagsprog hedder de compound øvelser. Disse øvelser vil ramme bredt og sende forbrændingen i vejret hele vejen rundt. Det betyder, at du vil se langt større resultater end du gør med fokus på isolationsøvelser som mavebøjninger.

Sørg for løbende at øge modstanden, og kombiner det med en fornuftigt sammensat diæt med henblik på vægttab. Så vil du tabe dig hurtigere på maven, end du troede muligt – og uden at du skal investere ekstreme mængder tid i træningslokalet.

Din kostplan behøver ikke engang være en kompromisløs kamp med konstant sult: du kan spise dig mæt, og der er også plads til slik og søde sager af og til.

Hvis du vil have en stram og flad mave, er dette vejen frem. Du skal lave bevægelser, der giver dig den største forbrænding.

Blandt de bedste compound øvelser til dette er dødløft, squat og bænkpres. Laver du øvelserne korrekt både teknisk og med den rette modstand, er du godt på vej mod den flade mave, du altid har drømt om. Og ikke nok med det, du vil også blive opstrammet i resten af kroppen.